Pages

Wednesday, February 8, 2012

sehari-hari di musim cuti sem

Assalamualaikum kawan-kawan ! :D
Rasanya dah lama sangat aku tak update blog tersayang aku ni kan. Malam ni rasa nak update pulak pasal diri ni di musim cuti sem ni. Of course, cuti panjang macam ni, aku berada di Kuala Lumpur tanah tumpah darahku. Yg bezanya, selalunya kalau aku ade cuti macam ni, aku penuhkan dgn sesi berkerja part-time. Aku taktau kenapa lately aku sgt lemah dan tak rasa nak kerja part-time,lebih suka duduk dirumah melihat nenek tercinta even aku memang sgt pemalas. Nak kata sangat tu mungkin tak, sebab aku juga ada membantu membuat kerja. Aku teramatlah bosan tahap gaban sebab aku tak buat apa2 aktiviti selain tidur dan tgk tv. Makan sgt jarang aku lakukan. Ha ? Macam pelik kan ? dah la kurus mcm tulang, tp tak reti2 lagi ke nak mkn ? Bukan apa, aku takda mood smpai selera makan aku pun terganggu. serius aku try nak makan tapi mcm tak makan je, kuantiti yg aku amek sgt sikit. Aku sgt rindukan rumah ni sbb dah lama sgt tak balik. Ok. rumah aku tak cantik. tp aku tak kisah, ni tempat aku. Aku seronok dapat kenakan setiap satu siblings aku. Gurau2 dgn wan. Ok itu pun dah tak tergambar yg aku rasa.

Lately, aku sgt sugul, lemah , layu . Banyak sgt berfikir, all about bad thing. Aku pernah impikan yg aku punya cuti sem sgt sweet dan indah. Bukanlah aku ckp ianya tak best, best sebenarnya disamping keluarga. But aku rasa ada sesuatu yg tak kena pada diri aku. My level of confidence, kalau dikira dalam percentage, aku rasa tahap 10% je aku boleh bagi. Aku hanya doakan yg terbaik utk aku, diri aku dan orang yg aku sayang. Aku dekat rumah 50% aku rasa happy, 50% aku rasa sedih. Happy nya aku dikelilingi family yg aku sgt sayang, i met my atok 2kali kat rumah makcik kat subang jaya dan dekat tanah tumpah darahku di san peng. aku sedih tgk atok, nenek aku belah abah tu dah takde tahun lepas, aku sgt kesian tgk atok sorg2. hm, aku tak boleh nak ckp apa dah. ini je yg aku boleh terjemahkan. wan iaitu nenek saya yg menjaga saya dirumah, alhamdulilah dah operate dua2 belah mata. nanti jumpa doc lagi utk bkak jahitan lagi sebelah mata. wan dah nmpk dgn jelas, so, im very very happy. aku jugak jumpa abah, mak tiri aku dan adik2 aku belah mak tiri aku. Ok, dorang sgt nakal dan bijak sekarang. Hopefully, dorang jadi org yg baik2 bukannya seperti aku yg aku anggap aku adalah yg sgt useless. 

sebelum aku rasa mcm nak mengalir air mata buat entah bape kali. baik aku stop disini. last, ilovemymomsomuchh ! :) i hope i ready to think more positive. salam :)





No comments: