Pages

Tuesday, July 20, 2010

cara tersendiri


assalamualaikum

aku selalu berfikir, kenapa semua org selalu nak marah2 , suka cakap lepas. sgt berterus terang bila dia berada dalam keadaan yang sgt tertekan. bagi aku, bila aku rasa stres, tension, tertekan & sama maksud dgnnya. aku tak suka libatkan org utk aku lepaskan marah atau geram aku.
sekarang, aku dah byk belajar dari kehidupan aku, bhw semua org ada cara tersendiri utk lepaskan geram dia. semuanya berdasarkan attitude diaorg tersendiri. so. sbg seorang manusia, aku perlu tahu & faham dgn attitude setiap kawan2 aku. itulah yg aku belajar setakat nie sbg manusia yg baru nak msuk 19 thn.

sikap ni sbnrnya penentu segalanya. kalau kita besikap baik. so, baik la yg kita dapat, kalau tak sebaliknya. bagi aku, fikir sesuatu yg positif tentang seseorg lebih baik dr memikirkan benda yg negatif. sebab sesuatu yg negatif tu mbuatkan kita akan berasa tak suka, benci, dan seangkatan dgnnya thadap seseorg tu. example : bila korg fikir benda yg buruk je pasal kwn korg. nanti lame2 mst korg dah tak nak mengadap muka dia da kan? yela. otak da set yg kwn korg tu buruk dr segala benda. dan of course, hati korg pn tak kan aman. so, bagi aku, baik semua org berpegang pada prinsip "forget and forgive ! dats d way of life ! ". sebab perkara tu akan memberi impak yg baik kat dri korg jugak. tu bagi pndapat aku la. oleh itu, hati korg akan rase tenang, aman, bahagia dan boleh melalui hidup korg sbg student yg sgt cool. sbg pelajar yg akan mengambil STPM pd thn ni. aku harap semua kawan2 aku. ada sikap yg mcm ni dlm life dorg. so, respect lah cara seseorg itu sbgaimana anda mahu seseorg itu respect thdp sikap anda.

tu saje utk aku kongsikan dgn korg.thx :D

"Mereka yang berjaya menanamkan sikap melakukan kerja yang sukar, penting & memberi pulangan. Manakala mereka yang tidak berjaya menanam sikap suka melakukan kerja yang mudah, tidak penting & sentiasa untuk release stress." (irfan khairi)

No comments: