Pages

Sunday, January 2, 2011

Kemasukan IPTA sesi 2011/2012 pada Bulan September

Assalamualaikum , hai kawan3 :D

Aku just nak bgtahu ape yang aku tahu. Ini pun disebabkan member aku membebel kat FB dia. Dia agak tak puas hati sebab kemasukan ke IPTA bagi sesi 2011/2012 nie bermula pada bulan September bukan bulan Julai macam selalunya. Dia kata apa je yg nak dibuatkan cuti lama gila niee ?? Aku jawab kerja laa. Itu je kot boleh buat dari buang masa mcm aku ni haa. Ok. Aku tak nak buang masa dah. Esok aku carik kerja orait. Doakan
saya dapat kerja ye ? Mood : Semangat nak carik kerja ! :)


..bulan September


Korang mesti pelik kan ? Kenapalah nak tukar2 tarikh intak
e pelajar nie ? Semuanya terjawab dekat BeritaHarian 01/01/11 .

Fokus utama sistem kalendar akademik nie dah bertukar adalah disebabkan nak tingkatkan bidang pendidikan tinggi di negara nie. Bila jadual intake pelajar dah bertukar, so senanglah nanti pelajar asing nak daftar masuk kt IPT sini. Lagipun dulu, dorang dapati yg pelajar asing sukar nak daftar IPT dekat negara kita sebab kalendar akademik negara kita mula lebih awal.

Jadi, pelajar2 lepasan SPM & STPM terutamanya jangan lah bazirkan masa korang macam tu je. Ada masa lagi 9bln berbaki mase korang nak carik duit. Secara tak langsung, korang dah sedia duit lebih awal before nak masuk IPT nanti. Mana tahu mula2 tu banyak barang nak kena beli. Kalau boleh tak pyh lah susahkan parents kan ? betul tak ? jadi, marilah kita berbuat perkara yg berfaedah.

Aku sebenarnya tgh pening nak pilih course apa utk sambung IPT nie. Jadi, baik aku pikir macam mana nk carik kerja esok. Hehe~

Last but not least, Selamat Bersekolah kepada adik2 ku :) (Aku dah tak sekolah dah. Yepee~)

No comments: