Pages

Friday, December 24, 2010

5 Keutamaan Ber-facebook


Assalamualaikum, salam pembuka bicara,

eceh ! lebih-lebih pulak kan ? Entri aku kali ini is about Facebook lahh atau lebih senang dikenali sbg FB. Aku jamin korang mesti ade FB kan ? Setiap org buat FB mesti ada tujuan, mesti ada keutamaan kan ? Am i right ? Kalau aku silap, sila betulkan. hee~ Bagi aku, aku ada keutamaan aku tersendiri kenapa aku join FB nie. Aku ada 5 keutamaan aku online FB.

1. Update notification & profile page sendiri.
Perkara 1st yg semua org pun akan buat sama macam aku. Asal online je, mesti notification ada. Tapi aku tak la famous macam korang, kalau aku on je, ada la 2 3 notification. Then, aku akan update status kat profile aku. Itu pun kalau aku ada mood yg baik. Kadang2 aku biarkan je. Nak type status, ambil masa yang sgt lame bg aku. Sebab setiap status tu dibaca oleh semua friends kan ? So, mestilah fikir yg ianya tidak ada unsur2 sensitiviti.

2. Mesej & Chat.
Selalu org akan chat. Aku jarangla nak on chat tu. Sebab aku kadang2 nak online FB je. Sebab nak update noti aku. Selalu pun aku akan mesej kawan2 dekat ruangan mesej. Aku rasa dgn cara macam tu aku tak ada lah menganggu rakan2 aku yang tgh sibuk main game FB tu. So, kawan2 aku bolehlah take time dorang nak reply mesej aku tu. Tak ada lah aku nie nampak memaksa sgt. Haha.

3. Stalker FB friends yang aku anggap perlu distalker sahaja.
Aku tak suka pergi dekat HOME and tgk news feed. Sebab, aku tak nak tahu sgt apa yg berlaku. Aku mengaku aku cepat bg feedback lepas aku baca status2 yg org post. So, lebih baik aku tak tgk je. Aku akan tgk page org yang aku nak lihat sahaja. Sebab nak tahu perkembangan diaorg.

4. Wish Birthday kawan2.
Aku akan pergi kat HOME utk tgk Birthday member2. Then, wish. Itu jelah. Yela, takut termiss lak nak wish.

5. Event.
Aku mmg suka post event. Aku pun tak tahu kenapa. Mybe aku suka nak buat gathering dgn member2 aku diluar sana. And event jugak penting bg aku utk aku tahu apa yg akan terjadi.

em, itu jelah function aku ber-FB. Korang pulak macam mane ? Adakah korang ni lebih advance ? So, share kan la FB itu bfungsi sbg apa dekat korang.

Wasalam~

No comments: