Pages

Sunday, December 26, 2010

Inilah Kehidupan

Assalamualaikum boys & girls,

Aku takde mood la hari ini. Kenapa ? Sebab something happen to me. Apelah nak jadi dgn aku ni.
Aku harap aku boleh lalui hidup aku dgn lebih baik. Cabaran & dugaan tu mendewasakan diri aku. Kalau aku tak pernah tempuh semua ini, aku mesti tak dapat nak teruskan hidup dgn lebih baik kan ? So, macam selalu orang kata. Bersabarlah, kerana org yg bersabar tu dpt byk kebaikannya. Mungkin tidak di dunia, tapi di akhirat. Kita tak tahu semua tu. Kita hanya merancang Allah yg menentukan. Kawan aku pernah berpesan, jgn salahkan takdir atau nasib. Mungkin ada hikmah disebalik semua ini. Aku hanya mampu melemparkan senyuman palsu & berbuat macam takde apa2 yg berlaku. Ramai org kata aku lemah. Oke. Aku tak kisah semua tu, bagi aku, aku dah buat yg terbaik. Setiap org tak perfect, mesti ade kelebihan & kekurangan tersendiri. Aku ? Mungkin aku seorang yg sgt suka beralah. Maksud aku, lebih pentingkan orang dari diri sendri. "Thats why aku selalu kena pijak." Itulah kata kawan aku. Tapi aku, aku Rukhi/Kiki/Kila dan apa2 shj nama samaran aku, inilah aku. Aku tetap dgn pendirian aku. Mungkin aku boleh mengubahnya, tapi banyak yg aku perlu pertimbangkan.

Perangai aku, aku suka utamakan orang dari diri aku. Jadi, aku hari ini berfikir seluas-luasnya yang aku pun kena jaga diri sendiri jugak. Dah takde sape nak jage dah. Kau dah cukup remajalah wahai penulis. Jgn bergantung kpd org lain & jgn cuba2 berharap.

*aku tgh dgr orang sorak2 tgk bola. wey, dah goal ke ? (lari topik sudah)

Oklah. mungkin malam sikit aku ade mood kot nak menulis. (menaip act)

Bye kawan2. Sayangilah diri anda ye. Saya sayang semua readers saya :)

No comments: